loading...
Kamis, 01 Desember 2016

Waspada Gaya Baru Pemurtadan,Mari Kita Cegah Bersama


Pernah dengar cerita Aisyah Bokhari yg murtad tak lama dulu? Suratkhabar banyak menutup artikel ini konon utk menjaga kaum,terjadi kacau.Aisyah yg murtad dan banyak anak murtad lain ditutup sedemikian rupa atas alasan bercinta,ikut boyfriend.

Cerita mengenai isu murtad yg dibawa di ini memang agak panjang tetapi sekiranya kamu orang Islam yg peka dan sayang agama kita Islam,buatlah sesuatu,paling kurang fowardkan email ni kepada saudara kita yg tak tahu menahu.Ataupun selemah-lemahnya,berdoa agar kita semua serta saudara-saudara kita terselamat daripada fitnah akhir zaman yg paling besar ini.

Ini bukan cerita karangan saya tetapi hanya petikan dari ceramah yang saya dengar dari mulut peguambela kes ini Zulkifli Nordin di Madrasah Hidayah.Murtad dikalangan orang Melayu kini sudah menjadi ancaman kepada kita.Indeks pencemaran akidah mengikut jabatan statistik dan perangkaan Tahun 1989 aje,4776 orang Melayu mohon tukar nama dari Melayu kepada bukan Melayu atas alasan keluar dari Islam.

http://cnmbvc.blogspot.com/2016/12/waspada-gaya-baru-pemurtadanmari-kita.html

Tahun 1997,bila Saari Bustamah mengambil alih jawatan mufti dari Datuk Hashim Yahya,perkara pertama yang disentuh adalah murtad.Menurutnya hingga Juli 1997,3,000 orang murtad di KL saja. Tahun 1998 saja,516 orang sudah murtad Aisyah bukan anak pertama murtad,sebelum ini udah beratus anak ada tetapi ditutup oleh pihak tertentu.Aisyah,dah 40 fail murtad dikendalikan oleh saudara kita Zulkifli Nordin.

Mengapa Aisyah ini kita rasa sangat penting? ini satu simbol yg tunjukkan pada kita orang Melayu. Sistem pertahanan akidah kita amat rapuh.Akidah kita diserang ditubi dari segala sudut.Yg kita tak tampak dengan menggunakan system perundangan dan kehakiman kita sendiri.

 Boleh dilihat dari 2 sudut.

1. Bagaimana orang macam Aisyah bisa murtad

2. Bagaimana orang kafir laknatullah boleh menggunakan sistem hakiman kita utk merampas anak orang Islam utk dimurtadkan?

Apa yg berlaku kepada Haji Bukhori setelah 25 tahun didik anak dengan pengisian Islam yg hebat.Sedang dia mengimamkan sembahyang terawih di masjid tahun 1997 anak dia sedang dimurtadkan dirumah.Aisyah adalah gadis Melayu biasa yg didedahkan dengan ilmu yg sepatutnya.Dalam keadaan macam tu,dia takkan murtad.

Dihantar ke sekolah agama,dia belajar hingga tingkatan 6 atas dan boleh melayakkan diri jadi ustazah kalau dia hendak,dan layak melanjutkan ke peringkat Universiti Al Azhar kalau dia hendak.Dia dibesarkan dalam keadaan yg bapanya imam.Datuknya juga imam yg dah berpuluh tahun imam Haji Tahir.Dia juga hafal surah Yasin.Dalam Artikata,tahu ayat apa,surah ke berapa yg dibacanya,ayat apa yg jadi azimat,semua dia tahu.

Itu hebatnya Aisyah.Surah Sajadah pun dia hafal.Masuk ITM dia terlibat dalam gerakan Islam.Dia didedahkan dengan gerakan Islam,dia tahu sebagian kelemahan Bible.Dari segi keterampilan,dia budak perempuan Melayu seperti biasa,pakai tudung dengan baju kurung bunga-bunga.Takde apa yg pelik pada dia,duduk dilembah keramat AU5C.Kakak dia pun macam itu juga keterampilannya.Tiap-tiap hari telefon bapanya lapor isu terkini.2 tahun di KL begitu.

Hari terakhir dia telefon 19 Nov 1997,“Assalamualaikum ayah! Ni Intan (nama manja) cakap.Intan nak bagitahu,Intan dah kristian. ”

Bayangkan hati seorang ayah.Kita sendiri heran macamana dia bisa murtad.Aisyah adalah simbol anak Melayu yg telah dididik dengan begitu rupa boleh murtad.Apa yg Haji Bukhori boleh untuk? Airmata sahaja modal dia.Masuk TV menangis,keluar radio menangis,pergi forum menangis apa yg dia boleh buat?Semua dokumen mahkamah akan jadi bahan arkib termasuk permohonan kafir laknatullah itu minta Aisyah dibebaskan utk dimurtadkan.

Butir asal permohonan Permohonan ini dibuat oleh Lennet Teoh Hui Leong seorang peguam CinaKristian.(Read Herbes Corpes bawah bab 36 kanun acara jenayah).Tujuan utk membebaskan seorang yg didakwa ditahan secara salah.Sebarang permohonan seperti ini perlu bagi sebab mengapa didakwa tahan secara salah.Permohonan dibuat bawah bab 36 atas alasan Article 11 Perlembagaan Persekutuan. Iaitu hak kebebasan beragama.Tiada langsung soal kahwin timbul.

Permohonan tu menyatakan, perenggan 6,bertarikh 28 November 1997 di Makamah Tinggi Malaya Kuala Lumpur bahagian jenayah.Sebab yg dia beri, “Saya Lennet Teoh Hui Leong telah dilantik oleh NurAisyah utk memberi nasihat kepadanya berkenaan dengan pertukaran agamanya kepada Kristian dan atas arahannya saya telah menyediakan surat sumpah utk Nur Aisyah menolak dan meninggalkan agama Islam. ”

http://cnmbvc.blogspot.com/2016/12/waspada-gaya-baru-pemurtadanmari-kita.html

Perenggan 23 :“Saya Lennet Teoh percaya bahawa Nur Aisyah sedang dikurung secara salah oleh keluarganya.Saya percaya tindakan ibubapa,abangnya dan bapa saudaranya telah melanggar hak kebebasan Nur Aisyah menganut agama pilihannya iaitu Kristian Khatolik”.

Kita tak boleh buat apa-apa sebab article 11 Perlembagaan Persekutuanmenyatakan mana-mana warganegara Malaysia yg telah cukup umur (18tahun) berhak mutlak menukar agamanya.Itulah perlembagaan kita yg memerdekakan orang Melayu kita tahun 1957.Perlembagaan itulah juga yg menjerut kita sendiri.
Baca Juga:Janji Nabi Muhammad Saw Kepada Umat Kristen
Adakah anak cucu kita akan selamat dengan perlembagaan itu?Bila berlaku pertembungan antara hukum syara’dengan undang-undang sivil,undang-undang syara’ akan terbatal.Maksud agama rasmi kita Islam adalah acara-acara rasmihendaklah dibuat mengikut cara Islam.Contohnya perlantikan sultan,rasmi parlimen dll.Tak lebih dari itu.

Bab kehidupan,politik,ekonomi….semua tak termasuk.Article 4 pula menyatakan:“Mana-mana undang-undang yg bertentangan yg bercanggah dengan perlembagaan ini adalah batal dan tidak sah.Ini termasuklah hukum syara’.

Harian Malaisyia

Share on Facebook
Share on Twitter
Share on Google+
Tags :

Related : Waspada Gaya Baru Pemurtadan,Mari Kita Cegah Bersama

0 komentar:

Posting Komentar